Slingers voor de tweeling!

Binnenkort is het zover, we gaan op kraamvisite bij de veel te vroeg geboren tweeling van vrienden. Deze twee snoesjes hebben enorm geknokt voor hun levens en inmiddels zijn het gelukkig twee blakende beebies.

Nou had mijn manlief al eerder een bezoekje gebracht en daarbij ook al een cadeautjes afgeleverd. Ik zat dus na te denken over een kleinigheidje dat we nog kunnen geven... Wat was nou een cadeau voor de kinderen waar ik echt superblij mee was en wat ik nog steeds gebruik?

SLINGERS!!!

Mijn lieve schoonmoeder heeft voor zowel Pip als Geertje voor hun eerste verjaardag een slinger gemaakt met daarop de tekst: hoera pip/geertje is jarig!
Echt heel leuk, want ze hangen ieder jaar! Als Geertje op de camping jarig is, neem ik hem zelfs mee op vakantie. :-)

Dus ik ben aan de slag gegaan. Wel een flink karweitje, want voor de tekst Teun en Saar zijn jarig! had ik al 23 vlaggetjes nodig. Met aan beide zijden nog eentje extra kwam ik op 27 vlaggetjes uit. Dus knip knip knip (of eigenlijk snij snij snij) en hopla! Een hele stapel! En het mooiste is: bijna alle vlaggetjes kwamen uit mijn restjesmand! Wie wat bewaard die heeft wat! :-)


Ik ben uitgegaan van een vlaggetje van 19x13 cm inclusief naadwaarde. Ze zijn dus wat kleiner uitgevallen nu. Van verschillende kleuren vilt heb ik de letters gemaakt. Eerst even van alle benodigde letter een mal uitgeprint in lettertype IMPACT grootte 320p.

Met bijpassende kleuren garen eerst de letters op het juiste vlaggetjes genaaid en pas daarna de achterzijde eraan. Ik heb overigens eerst nog alle vlaggetjes uitgelegd op de grond om de kleurenvolgorde te bepalen en heb gekozen voor een soort kleurovergang. Daarna de letterkleur gekozen op basis van de ondergrond i.v.m. leesbaarheid.

Al met al ben ik denk ik een uur of 4/5 bezig geweest en het resultaat is heel bevredigend! Hoop dat zij er ook blij mee zijn. We komen er zondag achter!


Reacties

Populaire posts